Tags

, , , , ,

SAM_5030In de auto zingt ze mee. Niet alleen met haar favoriete liedjes, maar ook met de andere nummers van het Klein Orkest op dezelfde CD. Gezellig. Op de parkeerplaats pakt ze mijn hand. Samen lopen we naar de ingang. Dat is een stuk verder dan we dachten, maar ik beloof een snoepje als we er zijn, de benen doen ineens niet meer zeer. Al snel zien we de eerste aapjes. Op een kinderwagen, in de bomen, overal om ons heen. En twee struisvogels die gewoon tussen de mensen door lopen. Het is allemaal leuk, nieuw, bijzonder. Geboeid kijkt ze rond.

Als het iets begint te druppelen, zoeken we een plekje op een terras. De boterham met worst vindt ze niet lekker. Zegt ze. Maar ze eet ‘m wel op. Dan heb ik straks die lekkere met hagelslag. Prachtige logica. We gaan samen op de foto en posten die meteen op Facebook, dan kan mama het ook zien.

De lunch van de gorilla’s zien we vanaf een tribune. Ze moet lachen om die gekke mensapen. Die hangen op de kop, slaan zichzelf op de borst en vangen de aangegooide stukjes wortel achteloos met één hand op. Het gezeur om een ijsje duurt maar heel kort. We hebben gewoon een heerlijke dag met elkaar. Ze houdt mijn hand vast, is verlegen als er mensen bij zijn, maar ook wel weer vrij genoeg om anderen te vertellen waar ze moeten kijken, waar zij de aapjes al ontdekt heeft. Hoe verder we lopen, hoe meer ze op zoek gaat naar speeltoestellen. Klimmen als een aapje, in plaats van aapjes kijken. Ze glundert (papa, kijk!) als ze heel hoog klimt. Ze is groot en stoer als ze van de hoge glijbaan gaat, maar klein en bang als er een makak langs komt rennen. En ik ben trots op haar.

Aan het eind van de middag nog een keer in de draaimolen. Een ijsje, ze is tevreden. In de auto weer meezingen. Even later meldt ze trots dat ze niet meer in het stoeltje zit, maar nog wel de gordel om heeft. Het duurt niet lang of ze ligt in droomland. Heerlijk gestrekt na een prachtige dag. De herfstvakantie is net begonnen, maar kan voor mij niet meer kapot. En ik kan het niet beter onder woorden brengen, maar ik ben zo ontzettend verliefd op mijn eigen dochter.