Tags

, , , , ,

Nummer  197
Artiest  Amii Stewart
Titel  Knock on wood
Jaar  1979
Wikipedia  Knock on wood
Website  Official Web Site
Tekst  Lyric Wikia

Ik was negen. Ik kende de term Guilty Pleasure helemaal niet. Wel wist ik dat ik niet van disco hoorde te houden. Niet mijn muziek. Dansen? Al die vreemde geluidjes? Nee dank je, geen disco voor mij.

En toch, dat ene nummer. Amii met twee i’s in haar naam? Die ja. Knock on wood. Gewoon een cover van een oud nummer. Zelfs David Bowie had het al eens opgenomen. En toch klonk het gewoon het beste als deze mevrouw het song. Het origineel, bijna altijd superieur aan de cover, klonk oubollig. Ik wilde gewoon deze versie het liefst horen.

Meer dan drie decennia later kom ik er eerlijk voor uit. Ik hou nog steeds niet van disco. Maar ‘Knock on wood’ luister ik nog steeds graag naar. Ik ken de term Guilty Pleasure ondertussen wel. Het klopt.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212