Tags

, ,

Nummer  203
Artiest  Arctic Monkeys
Titel  I bet you look good on the dancefloor
Jaar  2005
Wikipedia  I bet you look good on the dancefloor
Website  arcticmonkeys.com
Tekst  AZLyrics

Waar ik in de jaren negentig vooral te maken had met Engelse collega’s en dus automatisch goed op de hoogte was van de Britpop in die tijd (o.a. Blur vs Oasis), was ik een decennium later erg slecht bij de tijd. Er kwam vast nog wel goede muziek van over de Noordzee, maar mijn situatie was anders, ik luisterde minder.

Dat lag dus niet aan de muziek, want ook al waren de hoogtijdagen voorbij, er kwam nog steeds genoeg nieuwe bands door. Dus pas na een aantal albums had ik door dat de Arctic Monkeys een van die goede jonge bands was. Het hielp zeker toen een van hun nummers, Dancing shoes, een nieuwe Cubaanse make-over kreeg voor het album ‘Rhythms del Mundo’.

Vele nummers zijn de moeite waard, live straalt de band energie uit, zoals het hoort, de keuze van welk nummer in mijn top 212 terecht zou komen, is een arbitraire. De ene dag denk ik deze, maar ‘Do I wanna know‘, het eerder genoemde ‘Dancing shoes’ of ‘When the sun goes down‘ had ook zo maar gekund. Toch maar hun eerste hitje gekozen.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212

