Tags

, , , , , ,

De hele nacht zat ik in de bus, slapen was een illusie, dommelen op zijn best. Eenmaal in Santiago aangekomen wilde ik de stad zien. Maar eerst even op bed liggen was ook aanlokkelijk. Of toch naar de wielerwedstrijd die ik zag in de hoofdstraat. Of op zoek naar een voetbalwedstrijd, het was tenslotte zondag.

De afstandsbediening wint, toch even op bed. Maar niet slapen, want al snel kom ik Ajax tegen. Helemaal in Chili gewoon mijn eigen favoriete clubje zien. Tegen Nac, een wedstrijd waar ik normaal niet voor zou gaan zitten, maar nu ik toch de kans heb, blijf ik hangen. Gelukkig maar, want ik zag nu ‘live’ dit:

Bij Ajax twijfelde men of hij goed genoeg was. Er waren genoeg kenners die liever Mido in de spits zagen. Toch is er weinig twijfel op dit moment. Zlatan Ibrahimovic is de beste spits ter wereld. Misschien dat Messi en Ronaldo completer zijn, maar hij scoort de mooiste goals ter wereld en is een garantie voor resultaat. In de afgelopen tien jaar slechts een keer geen kampioen geworden, een ongelooflijke reeks bij diverse clubs in meerdere landen.

Tijdens de playoffs moest hij met het Zweedse team tegen Portugal. Het resultaat is bekend, Ronaldo counterde drie keer en Zlatan ontbreekt deze zomer in Brazilië. De conclusie dat Ronaldo won van Zlatan is een verkeerde. De Portugees scoorde een keer vaker, maar dankzij drie geweldige passes, met een geweldig middenveld achter zich. De Zweed scoorde twee keer, maar had weinig ondersteuning. Volgens mij was hij de echte uitblinker.

Gelukkig staat YouTube vol met filmpjes over de geniale gek: 1 (what will he do?), 2 (documentaire), 3 (25 goals), 4 (interview), 5 (omhaal) en 6 (30 funny things). En tientallen meer…

Gerbie’s WK-blog, deel 29