Tags

, , , , ,

Citaten uit kranten en tijdschriften die ik de afgelopen jaren de moeite vond.

067:

De sportidolen van mijn vader huisden een paar honderd meter verderop aan de Bornsestraat en waren verenigd onder de naam Herácles. De club die toen al twee maal landskampioen geweest was, terwijl FC Twente nog moest worden uitgevonden.

Herman Finkers, TCTubantia, 7 april 2012

068:

Als alles klopt, dan is voetbal een dans tussen wetenschap en kunst. Geen pure wetenschap – want het is te toevallig en te moeilijk te grijpen. En ook net geen kunst, maar precies daar tussen in.

Edouard Duplan, Vrij Nederland 2011

069:

Ik sprak geen woord Spaans, maar als Zuid-Afrikaan kon ik wel het Nederlands een beetje verstaan. Tijdens de gesprekken met Barcelona kreeg ik eten dat ik niet kende, in Almelo hadden ze brood, kaas en bier. Dat voelde fijn en was voor mij de reden om naar Almelo te gaan.

Steve Mokone, TCTubantia, 7 april 2012

 

Gerbie’s WK-blog, dag 4