Tags

, , ,

Nummer  205
Artiest  Morcheeba
Titel  The sea
Jaar  1998
Wikipedia  Big Calm
Website  Morcheeba.co.uk
Tekst  Metro Lyrics

Lekkere trage ritmes, mooie stemmen, sfeervolle muziek. Eigenlijk moet triphop wel haast mijn favoriete genre zijn. Ooit begonnen in Bristol met Massive Attack en anderen, is het ondertussen een stroming waar vele goede bands uit voorkomen. Maar tegelijkertijd niet een stijl waar velen naar luisteren, het zullen nooit wereldsterren worden als je deze muziek blijft maken.

De Britse band is volgens mij per ongeluk mijn oren binnengedrongen. Zoals dat tegenwoordig gaat. Als je hier naar luistert, vind je dit vast ook wel mooi. Klopt, erg mooi zelfs. Geweldige zangeres, prachtige liedjes. Meerdere CD’s staan er ondertussen in mijn kast. Waarom juist dit nummer mijn eindlijstje gehaald heeft, ze hebben vele prachtige nummers gemaakt tenslotte, vind ik lastiger uitleggen. Deze liveversie misschien?

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212

