Tags

, , ,

Nummer  206
Artiest  Buzzcocks
Titel  Ever fallen in love
Jaar  1978
Wikipedia  Ever fallen in love
Website  buzzcocks.com
Tekst  P-lyrics

Ik moet toegeven dat ik het nummer leerde kennen via de cover. The Fine Young Canibles in mijn geval. Er zijn vele covers van het nummer, geeft al aan dat het een goed nummer is. Het nummer was eigenlijk nauwelijks een hit. Zelfs de FYC kwamen in Nederland niet verder dan 35 in de top 40. Het origineel was in Nederland geen hit. Vandaar dat ik als jochie het nummer ook niet kende.

Een verzamelcd bijna twintig jaar na dato zorgde voor het verschil. De cover was leuk, maar het origineel straalde energie uit, leefde. Natuurlijk kende ik de band ondertussen dankzij de geweldige popquiz Never mind the Buzzcocks op de BBC. Maar ik, die niet van verzamelcd’s hield, ging in Oostenrijk overstag. De opruimingsbak en een beperkte hoeveelheid beschikbare muziek zorgden voor de stap. Geen seconde spijt. Twee cd’s vol met punk en new wave, je kunt het slechter treffen voor nog geen honderd shilling.

Er zullen nog meer nummers van die compilatie voorbijkomen in deze lijst. Het nummer van de Buzzcocks heeft voor velen vast een herkenbare tekst. Of is de ondertitel (you shouldn’t have fallen in love with) vreemd?

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212