Tags

, ,

Wat zitten jullie allemaal te slapen! Elke dag als ik thuis kom van mijn werk, verbaas ik me er over dat er nog geen van jullie heeft toegehapt. Keer op keer snap ik niet dat ze nog steeds thuis zit. Dat jullie niet begrijpen dat zij een aanwinst voor jullie bedrijf is. Dat er werkzoekenden worden aangenomen, maar zij (nog) niet.

Begrijp me niet verkeerd. Voor mij is het goed. Ik doe veel minder thuis, sinds zij vorig jaar zonder werk kwam te zitten. Het eten staat bijna elke avond op tafel, een taak die ik voorheen vaker wel dan niet op me nam. Ook andere huishoudelijke taken zijn me afgenomen. Ik heb niets te klagen. Ook voor mijn dochter is het geweldig, haar moeder komt haar regelmatig ophalen van school, gaat mee naar zwemles. Ook zij heeft een geweldig leven.

28aa227Maar ze kan zoveel meer. Meer dan twintig jaar werkervaring in de toeristische branche. Vele verschillende functies. Dienstverlenend, leidinggevend, commercieel, ze heeft aantoonbare ervaring. Mensenkennis, leergierig, flexibel, allemaal van toepassing. En dan nog heeft geen van jullie door dat zij degene is die jullie zoeken.

Ze is geen ‘moedertje die er een paar uur bij wil werken’. Als ze aan het werk is, is dat haar prioriteit. Loyaal is ze zeker. Drie of vier dagen, mag allemaal. In overleg mag dat ook over vijf dagen uitgesmeerd worden. Ik zei het toch, flexibel. Binnendienst, buitendienst, klantenservice, noem het maar, ze staat er voor open.

Tot nu toe zag ik toeristische bedrijven die wilden profiteren van het faillissement van een concurrent. Slechte voorwaarden, veel vragen, weinig bieden. Bedrijven die mensen uitnodigen op gesprek, maar daarna niets van zich laten horen. Bedrijven die honderden brieven krijgen en niet weten hoe te selecteren. Ik zie veel domme fouten en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Werkgevers, het is niet zo moeilijk. Zoek gericht. Ik ken uw toekomstige topper. Ik zie haar elke dag. Ze is per direct beschikbaar, het enige dat nodig is, is een leuke baan met inhoud en een beloning die daar bij past. Ik ben ervan overtuigd dat die baan er is. Sterker nog, ik denk dat u op dit moment aan het zoeken bent. Zoek niet langer, ga naar haar profiel op LinkedIn. Mail haar. Bel haar. Niet omdat ik het vraag, niet omdat zij dan een baan heeft. Maar voor uzelf. Omdat u een professionele kracht zoekt. Omdat uw organisatie er beter van wordt.

Mocht u nog een referentie willen, dan mag u ook met mij contact opnemen.

met vriendelijke groet,
Gerbie.nl