Tags

, ,

Nummer  210
Artiest  Die Toten Hosen
Titel  Nichts bleibt für die Ewigkeit
Jaar  1995
Wikipedia  Nichts bleibt für die Ewigkeit
Website  Die Toten Hosen
Tekst  Plyrics

Mijn favoriete liveband in de jaren tachtig waren de Kecks. Bassist Theo Vogelaars was een held. Hij liep geregeld in een T-shirt van een Duitse punkband: Die Toten Hosen.

In de tijd voor internet was het niet eenvoudig om muziek te vinden van bands die niet op mainstream radio werden gedraaid. Een LP huren bij de bibliotheek, een buitenlandse zender zoeken op de radio, vrienden vragen of ze iets kenden of zelfs hadden, de mogelijkheden waren beperkt.

In de jaren negentig lukte het me toch om de band te leren kennen. Niet zo goed als de band die me aanzette, maar toch ook best leuk. Veel punkbands hebben iets opvoedends, een wil om de wereld te verbeteren. De jonge ik werd daar wel door geraakt.

Die Toten Hosen staan ondertussen meerdere keren in mijn CD-kast, hebben ook diverse goede nummers, er steekt er niet een overduidelijk boven uit. De keuze voor dit nummer is dus niet geheel willekeurig, maar had ook anders kunnen uitpakken. De boodschap is wel mooi. Leef vandaag, geniet van het leven. Ik heb slechtere adviezen gehad in mijn leven.

Gerbie’s top 212: Uitleg en regels. De volledige lijst tot nu toe: Top 212

