Tags

, , , , ,

groepsfotoOver precies een week mogen we weer ons grondrecht uitoefenen: stemmen. Steeds minder mensen vinden dat de moeite waard, terwijl juist de gemeente steeds belangrijker wordt in ons leven van alle dagen, zeker nu de overheid allerlei taken onderbrengt bij die gemeente.

In mijn gemeente was het tot nog toe nooit mogelijk om te stemmen op de beste politieke partij van Nederland. Daar is nu verandering in gekomen. Achter de schermen heb ik hier een klein rolletje in gespeeld. Want schreeuwen van de zijkant is eenvoudig, een bijdrage leveren een stuk netter. Als ‘beloning’ ben ik zelfs op de kieslijst beland. Ik maak dus gebruik van zowel mijn actief als passief kiesrecht. Democratie ten top.

Aangezien ik nog vele andere zaken heb waar ik tijd en moeite aan besteed, ga ik er van uit dat ik niet per ongeluk gekozen zal worden, boven mij (op de foto voor mij) staan drie hele capabele kandidaten waar ik alle vertrouwen in heb. Ik neem het u dan ook niet kwalijk als ik geen voorkeurstem krijg, ervan uitgaande dat uw stem wel bij de juiste partij terecht komt.