Tags

, , , ,

Een niet geweldige film, te veramerikaniseerd drama, maar een schitterende vertelling, gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. En elke keer dat ik het zie (en de film wordt geregeld herhaald door diverse commerciele zenders) krijg ik tranen in mijn ogen.

Het slaat nergens op, maar de ‘koude Oost-Duitser’ die langzaam begint te klappen voor de vier Jamaicanen die hun bobslee over de finish tillen, is genoeg voor mij. Vecht voor je droom, doe er alles aan en wees dan tevreden met het resultaat. Winnen is mooi, maar meedoen is belangrijker. Die Olympische droom komt mooi naar boven in deze film. En de moralist in mij wil het graag toepassen op het hele leven. Als iedereen zijn best doet om mee te doen, dan is het helemaal niet belangrijk wie er wint.

IMG_2413

Sotsji 2014, deel 5 uit een serie over de Olympische Spelen