Tags

, , ,

VoorkantZoals ongetwijfeld velen weten, liep ik ooit door Sydney ten tijde van de Olympische Spelen. Vond ik het als jochie al een fascinerend spektakel, sinds 2000 weet ik zeker dat wanneer de Olympische geest altijd zou heersen, de wereld een veel mooiere plek zou zijn.

Een stad leeft op, de bevolking geniet en vele sporters kunnen op jacht naar een medaille, vele andere sporters zijn al blij dat ze deel uit mogen maken van dit schitterende evenement.

De eerste weken na deze Spelen zat ik in de keuken van ons gedeelde appartementje te Coogee uren per dag op een bakbeest van een laptop. Je kunt je het nu, veertien jaar later niet voorstellen, maar voor zowel het opstarten als het opslaan was een floppy nodig. Met dat floppy ging je dan naar een internetcafe om een paar bestanden naar Nederland te mailen.

Acht jaar later ten tijde van de Olympische Spelen heb ik mijn dagboek uitgegeven. In eigen beheer. Het is nog steeds verkrijgbaar. Een paar bladzijden lezen en dan bestellen kan ook. Shopmybook.com heet de site tegenwoordig. Ook op dit blog staan natuurlijk nog enkele fragmenten. Voor een kijkje achter de schermen en vele sportverhalen, bestel!

Sotsji 2014, deel 4 uit een serie over de Olympische Spelen