Tags

, ,

Ook ik ben geen heilig boontje. Ik heb op Twitter wel eens gezien waar de flitspalen stonden, kon ik er rekening mee houden. Maar ik erger me steeds vaker aan medeweggebruikers die asociaal gedrag vertonen en daar mee wegkomen. U kent het allemaal. Slingerend rijden omdat je geen hands free hebt. Inhalen waar het echt niet kan. Parkeren waar velen er last van hebben. Tijd voor actie. De rijdende rechter begint daarmee, rapporteert over asociale weggebruikers en bedenkt een alternatieve straf. Een officiële straf zal er wel niet inzitten.

Photobucket - Video and Image Hosting

Datum: 13-9-2012
Tijd: 8.12 uur
Plaats: Almelo
Dader: Zwarte Renault, kleintje (27-LB-PK)

Situatie:
Het laatste stoplicht voor mijn werk. Rechtdoor is korter, maar rechtsaf rustiger. Elke dag beslis ik op het laatst pas hoe ik rij. Ik kom bij het stoplicht aangereden, terwijl het al groen is. Meestal betekent dat dat ik het niet meer haal.

Inderdaad springt het licht op oranje, zoals gebruikelijk aanleiding voor de eerste twee om nog even gas te geven. Ze halen het. De derde auto mindert vaart. Het licht staat al op rood tenslotte.

De vierde auto is het er niet mee eens. Hij schiet naar links, slingert om de ondertussen stilstaande auto heen en knalt het kruispunt op, waar het verkeer in de andere richting net begint met optrekken. Door zijn snelheid redt hij het, maar ik ben verbaasd dat je het risico durft te nemen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor vele andere weggebruikers.

Het loopt dus goed af, maar ik ben te verbouwereerd dat dat zo is. Hoe haal je het in je hoofd?

Straf: Een verplichte bijbaan als crashtestdummy in de verfilming van koninginnedag 2009 te Apeldoorn. En dan hopen op veertien takes voor het fatale moment er op staat.

Advertenties