Tags

, , , , , , ,

Vandaag twee reacties op een heel oud stukje op mijn blog. Ik had er al vaker reacties op gehad. Vijf jaar geleden las ik een boek van Paul Rood. Het verhaaltje wat ik toen schreef bleek een van de weinige dingen op het internet over de voormalige wielrenner te zijn.

Meneer Rood bleek niet alleen een crimineel verleden te hebben, volgens reaguurders bemoeit hij zich tegenwoordig ook met de Scientology church. Hij komt inderdaad voor in een database over die sekte. Zegt niets over het boek overigens. Maar goed, sommige mensen moet hun frustratie toch kwijt, dan maar op mijn blog blijkbaar. Wat ik zelf leuk vond waren de reacties van zijn dochter en hemzelf.

En sinds vandaag weet de wereld dat er een film komt gebaseerd op dit boek. Het stond namelijk in de krant van wakker Nederland.

Er is zelfs al een site over de film, die gemaakt moet gaan worden door de bekende filmmaker Steven de Jong, die blijkbaar na de Elfstedentochtfilm nog meer over sport wil gaan maken.

Ondertussen heeft de wielrenner/schrijver in eigen beheer een boek met gedichten uitgegeven. Te bestellen via zijn eigen site. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de film. En reacties, al dan niet relevant, zijn natuurlijk weer welkom.

 

p.s. Nadat ik dit stukje schreef en even naar de statistieken keek, waren er tot mijn grote verrassing al meer dan 500 bezoekers geweest vandaag. En dat allemaal om een stukje van bijna vijf jaar oud te lezen.

