Tags

,

Ook ik ben geen heilig boontje. Ik rij wel eens te hard. Ik heb ooit met een huurauto op een verlaten highway uitgevonden wat een snelheidsbegrenzer is. Maar ik erger me steeds vaker aan medeweggebruikers die asociaal gedrag vertonen en daar mee wegkomen. U kent het allemaal. Slingerend rijden omdat je geen hands free hebt. Inhalen waar het echt niet kan. Parkeren waar velen er last van hebben. Tijd voor actie. De rijdende rechter begint daarmee, rapporteert over asociale weggebruikers en bedenkt een alternatieve straf. Een officiële straf zal er wel niet inzitten.

Photobucket - Video and Image Hosting

Datum: 20-10-2009
Tijd: 10.55 uur
Plaats: A50 bij Nijmegen
Dader: Zwarte Ford Escort 16V (NX-DB-81)
Situatie:
Het is druk op de autobaan. Net geen file, maar wel zo druk dat het niet lekker opschiet. Niets aan te doen, je schikt je in je lot.

Aan de rechterkant zien we dat er een kleine file is van auto’s die via de oprit de autobaan ook willen verblijden met hun komst. Daar gaat het nog iets langzamer, al zal het na de oprit  op de autobaan zelf ook wel nog trager worden.

De meneer in de zwarte Ford ziet dat ook en kan zich niet in zijn lot schikken. Hij kijkt even naar links en schiet dan zo het gras op, rijdt door het gras de vluchtstrook op, geeft daar gas en voegt in op de autobaan.

Deze meneer, met een iets te bruin zonnebankhoofd, schiet dan vanaf de vluchtstrook meteen door naar de linkerbaan en vervolgt zijn reis alsof er niets gebeurt is. Schatting: Hij heeft zeker anderhalve minuut bespaart. Is het dat waard om alle regels te omzeilen? Zijn dit soort cowboys te tolereren op de Nederlandse wegen? Is de ‘law of the jungle’, ieder voor zich wel toepasbaar op het verkeer?

Straf: Een weekje verplicht in een barrel zonder enige verlichting en zonder sloten 24/7 rondrijden door Nairobi waar het recht van de sterkste niet alleen in het verkeer, maar overal geldt.

Advertenties