Tags

, ,

Vervolg op dit

De vijfde Ziggo-werknemer had geen idee waarom ik belde. Ik deed mijn verhaal nog maar eens een keer. Hij wilde de procedure nog eens met me doornemen. Ik vertelde dat ik geen drie kwartier tijd had, ik was al bijna een half uur aan het bellen. Een maand na mijn eerste telefoontje. “Maar ik kan helemaal geen USB-stick opsturen, dat kan niet volgens de procedures”, mijn geduld raakte langzaam op. “Ik stuur gewoon een nieuwe router op, dan komt alles goed”. Mijn opmerking dat het niet aan de router lag, was niet relevant. Een compleet nieuw pakket was de oplossing. Gewoon alles opnieuw installeren.

Ik moest overigens niet te veel hoop hebben dat het snel geregeld was. “Het aanvragen van een nieuw pakket duurt vijf werkdagen en pas daarna wordt het opgestuurd.” Nog eens twee weken wachten, concludeerde ik al snel. Net als zijn collega’s vertelt hij me dat ik het abonnementsgeld kan declareren. En net als voorgaande keren antwoord ik dat ik daarvoor eerst online moet kunnen.

Na vijf weken bel ik voor de zesde keer. Ik heb namelijk eenbrief ontvangen met de opmerking ‘hier is de retoursticker, volgens afspraak, zodat u terug kunt sturen wat met u is overlegd’ of woorden van die strekking. Ik had geen idee natuurlijk. Ook deze medewerker verzekerde me dat het nu klopte. Ik moest eerst de router terugsturen, zodat zij konden kijken of het ding nog werkte. Zelfs mijn bewering dat het niet aan de router lag, kon hem niet overtuigen. Terugsturen dus. Een doosje met alle apparatuur, zou ik moeten opsturen. Gespeeld naïef vraag ik of ik dan ook weken zonder telefoon en televisie kom te zitten, maar dat blijkt niet zo te zijn. Alleen de defecte onderdelen. En de router. Al is die niet defect. Ik zoek een verhuisdoos uit de schuur en gooi onderin het defecte USB-stickje. De router doe ik er ook bij in. Daar mag de retoursticker op. Benieuwd hoe lang het nu gaat duren.

Met de verhuisdoos onder de arm kom ik op het postkantoor aan. “Je hebt mazzel”, lacht de medewerker daar. Ik moet verbaasd hebben gekeken. “Meestal krijg je geen retoursticker, moet je het zelf opsturen,”verklaart hij. Blijkbaar heb ik al iets bereikt bij Ziggo. Niet wat ik hoopte, gewoon draadloos internet, maar een retoursticker is toch ook wat waard, blijkbaar. Benieuwd hoe lang het nu gaat duren tot de volgende stap.

Twee weken windstilte ondertussen. En al acht weken geen draadloos internet. Het abonnementsgeld wordt elke maand gewoon geïnd. Mag ik declareren. Ooit.

Wordt ongetwijfeld vervolgd

Advertenties