Tags

,

Het is absurd, maar het lukt mij niet om een abonnement op te zeggen. Reeds in juni heb ik de Volkskrant op de hoogte gesteld dat ik mijn abonnement niet wens te verlengen. In augustus werd er weer rustig een bedrag van mijn rekening afgeschrevenen zit ik weer een kwartaal vast aan een weekendplus.— On Sat, 14/6/08, LSERVde Volkskrant, PCM
> <klantenservice@volkskrant.nl> wrote:
>
> From: LSERVde Volkskrant, PCM
>
<klantenservice@volkskrant.nl>
> Subject: RE: Uw klacht bezorging de Volkskrant
> To: gerbie7@yahoo.com
> Date: Saturday, 14 June, 2008, 10:45 AM
>
>
> Geachte heer Kappert,
> Bedankt voor uw bericht.
> U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wenst te
> beëindigen wegens aanhoudende bezorgklachten. Wij
> betreuren dit ten zeerste. Voor deze vervelende gang van
> zaken bieden wij u onze excuses aan.
> Alvorens uw abonnement te beëindigen hebben wij uw klacht
> doorgestuurd naar de afdeling Klachtenmanagement. Mijn
> collega’s van die afdeling hebben meer tijd en
> mogelijkheden om structurele bezorgproblemen aan te pakken.
> Zij gaan onmiddellijk met uw klacht aan het werk om de
> oorzaak van het bezorgprobleem weg te nemen.
> Vervolgens zullen zij contact met u opnemen om de
> bevindingen met u te bespreken en te informeren of
u bereid
> bent uw abonnement te continueren. Mocht dit niet het geval
> zijn dan zal het abonnement uiteraard alsnog op de door u
> gemelde datum worden beëindigd.
> Ik hoop u hiermee voorlopig voldoende te hebben
> geïnformeerd. Indien u tussentijds nog vragen of
> opmerkingen over de bezorging heeft, laat het ons dan
> alstublieft weten.
> Met vriendelijke groet,
> Reinout Verbeek
> Klantenservice de Volkskrant

Dat was op 14 juni. De bezorging werd iets beter, maar niet goed genoeg om mijn abonnement alsnog te verlengen. Hier is mij ook nooit naargevraagd.

Begin deze maand mailde ik de Volkskrant:

—–Oorspronkelijk bericht—–
Van: Gerben Kappert [mailto:gerbie7@yahoo.com]
Verzonden: dinsdag 2 september 2008 20:56
Aan: LSERVde Volkskrant, PCM
Onderwerp: RE: Uw klacht bezorging de Volkskrant

Goedenavond,

in onderstaande mailwisseling heb ik op 14 juni jongstleden laten wetendat ik mijn abonnement op de Volkskrant niet wenste te verlengen. Dit zou half augustus aflopen.

Twee weken terug, net weer van vakantie, verbaasde ik me dat ik nog steeds de krant kreeg. Gezien de vele bezorgproblemen misschien ook wel logisch, waarom zou het nu wel goed gaan? Anders misschien compensatie voor de gemiste kranten of te laat bezorgde kranten. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vorige week van de bank een rekeningoverzicht waarweer ruim 50 euro bleek te zijn geïnd voor nog een kwartaal krant.

Kunt u mij uitleggen waar het mis is gegaan?

met vriendelijke groet,

Gerben Kappert

Ik kreeg een kort antwoord op 5 september:

Geachte heer Kappert,

Bedankt voor uw bericht. Het is vervelend om te vernemen dat uw opzegging niet verwerkt is. Ik heb uw e-mail nu doorgestuurd naar de afdeling Klachtenmanagement. Deze afdeling is tevens verantwoordelijkvoor de verdere afhandeling van uw klacht en heeft als enige de bevoegdheid om een financiële regeling met u te treffen en een opzegging mogelijk te maken. Ik heb gevraagd om u z.s.m. terug te bellen of terug te e-mailen.

Met vriendelijke groet,

dhr. J. Junge
Klantenservice de Volkskrant

Sindsdien windstilte. Een mailtje naar het bovenstaand adres heeft geen zin, het adres is opgeheven. Volgens de site kan ik alleen met een abonneenummer een klacht indienen. Ondanks een kloppend nummer (staat op het rekeningoverzicht) laat de site mij niet toe.

Het enige formulier zonder dat nummer geeft continu een foutmelding. Er is dus geen enkele manier om contact op te nemen met de Volkskrant. Het dure telefoonnummer heeft alleen een stemherkenningssysteem, iemand aan de lijn krijgen is dus ook bijna onmogelijk.

Dus kies ik maar voor deze onelegante manier: Een stukje op het Volkskrantblog, hopend dat iemand van de afdeling Klantenservice op de eigen site kijkt en wel reageert. Want dat er iets goed mis is met de communicatie tussen krant en abonnee lijkt mij een understatement.

P.s. Dit stukje is dus een kopie van wat er op mijn VolkskrantBlog staat. Misschien dat ik dan eindelijk van de krant afkom.

Advertenties