Tags

, , ,

Anne Dodds – 101 redenen waarom ik van je hou (08-011)

Een cadeautje op mijn kussen. Altijd goed. Dat het boekje eigenlijk erg fout is, maakt dan niet zo veel meer uit. Het boek dat ik eigenlijk wilde lezen, werd opzij gelegd. Dat sommige van de 101 redenen wel heel erg op dezelfde reden lijken, alleen iets anders verwoord, ach, wat geeft het.

Dat er eigenlijk maar 39 redenen in het boekje staan, het geeft te denken. Zelfs als je per rijmpje van 4 regels twee redenen maakt (zou kunnen), kom ik niet verder dan 78 redenen. Moet ik er zelf 23 bij bedenken en die op de lege bladzijden er tussen fröbelen?

Wel leuk om te weten: In het origineel waren er maar 100 reasons. Welke reden heeft de vertaler toegevoegd om op 101 te komen? Welke reden gaat in het Engels niet op?

Quote: “Je maakt me zo gelukkig, bij jou zit ik op rozen. Jouw goede smaak heb je getoond, toen je voor mij hebt gekozen.” (Blz. ?)

Nummer: 08-011
Titel: 101 redenen waarom ik van je hou (Orig.: 100 reasons why I love you)
Auteur: Anne Dodds
Taal: Nederlands (Orig.: Engels)
Jaar: 2007 (Orig.: 2002)
# Pagina’s: 66 (2160)
Categorie: Poëzie
ISBN: 978-90-447-1611-5

